Preview

Oriental Studies

Advanced search

The Interaction of Universities in the Eurasian Scientific and Educational Space and Researches on the Turkic-Mongolian Comparative Studies

Abstract

The article is devoted to the relationship between the two universities, in the field of joint (modern) scientific research. The work begins with historical and theoretical study of aspects of the current state of social development, which highlighted two main trends: on the one hand, directions of development of higher education today has a global connotation cooperation, exchange of ideas and scientists; on the other hand, the process of individualization of life in general, and individualization of education in particular. It is stressed that education was a critical stimulant to the development of society and the most important sphere of human activity, both on local level and international scale. And in this respect, the network model is optimal. At the present stage, a comparative study of the Turkic-Mongolian relations, roots in Altaic theory, is experiencing a rebirth. The reason for this and the change of scientific paradigms, and the participation in research of a new generation of scientists, and the creation a common educational space in the framework of the Eurasian community.

About the Authors

V. .. Mushaev
Kalmyk State University
Russian Federation


S. .. Abdullaev
Issyk-Kul State University named after K. Tynystanov
Russian Federation


References

1. Абдуллаев С. Н. Модальные модификации простого предложения в уйгурском предложении // Системность языка на разных уровнях. Новосибирск, 1990. С. 90-96.

2. Бек У. Собственная жизнь в развязанном мире [Электронный ресурс] // URL: http://www.soc.pu.ru/publications/pts/bek 3.shtml (дата обращения: 15.10.2015).

3. Вифлеемский А. Роль образовательного комплекса в постиндустриальном обществе // Вопросы экономики. 2002. № 1.

4. Мушаев В. Н. Структура и семантика калмыцкого предложения. Элиста: АПП «Джангар», 2005. 381 с.

5. Рассадин В. И. Об организации полипредикативных предложений с подчинительной связью в тофаларском языке // Полипредикативные конструкции в языках разных систем. Новосибирск, 1985. С. 3-12.

6. Скрибник Е. К. Усложненные формы зависимого сказуемого в бурятских темпоральных конструкциях недифференцированной семантики // Компоненты предложения. Новосибирск, 1988. С. 136-143.

7. Усманова А. Критические интеллектуалы» и культурная политика в эпоху глобализации // Тендерные исследования. 2002. № 7.

8. Черемисина М. И. О теоретических вопросах модельного описания предложений // Предложение в языках Сибири. Новосибирск: Наука, 1989. С. 3-19.

9. Черемисина М. И., Скрибник Е. К. Опыт формального описания причастно-послеложных конструкций бурятского языка // Подчинение в полипредикативных конструкциях. Новосибирск, 1980. С. 38-77.

10. Яковец Ю. В. Глобализация и взаимодействие цивилизаций. М.: Экономика, 2001.


Review

For citations:


Mushaev V..., Abdullaev S... The Interaction of Universities in the Eurasian Scientific and Educational Space and Researches on the Turkic-Mongolian Comparative Studies. Oriental Studies. 2015;8(4):104-108. (In Russ.)

Views: 192


ISSN 2619-0990 (Print)
ISSN 2619-1008 (Online)