Preview

Oriental Studies

Advanced search

About Valuable Ideas of Population of Republic of Kalmykia: Generation Preferences (based on materials of sociological survey)

Abstract

In the article the value representations of youth of the Republic of Kalmykia in the context of the ideological positions of the identity on the basis of the results of polls are considered. The author also compares the individual components of value-world picture of different age groups of population of republic.

About the Author

Dordzhy Sharmandzhiev
Kalmyk Institute of Humanitarian Studies of the Russian Academy of Sciences
Russian Federation
Ph. D. of pedagogics, research worker of the Department of Social, Political and Ecological Studies at the Kalmyk Institute of Humanitarian Studies of the Russian Academy of Sciences


References

1. Леонтьев Д. А. Ценность как международное понятие: опыт многомерной реконструкции // Современный социоанализ. Вып. IV. М., 1996. С. 5-19.

2. Сорокин П. А. Причины войны и условия мира // Сорокин П. А. Общедоступный учебник социологии. Статьи разных лет. М.: Наука, 1994. С. 491- 501.

3. Лапин Н. И. Инверсия доминантных процессов социокультурной трансформации и ее акторы // Кто и куда стремится вести Россию? Акторы макро-, мезо- и микроуровней современного трансформационного процесса / под ред. Т. И. Заславской. М.: МВШСЭН, 2001. С. 107-115.

4. Лисовский В. Т. Духовный мир и ценностные ориентации молодежи России. СПб.: СПбГУП, 2000. 508 с.

5. Шарманджиев Д. А. Самоидентификация личности и некоторые ценностные предпочтения в картине мира жителей Калмыкии // Вестник Калмыцкого института гуманитарных исследований РАН. 2009. № 1. С. 56-59.


Review

For citations:


Sharmandzhiev D. About Valuable Ideas of Population of Republic of Kalmykia: Generation Preferences (based on materials of sociological survey). Oriental Studies. 2011;4(2):172-175. (In Russ.)

Views: 267


ISSN 2619-0990 (Print)
ISSN 2619-1008 (Online)