Preview

Oriental Studies

Advanced search

Social Advertisement as the Form of Transmission of the Information in Modern Mass Communication

Abstract

In the article the attempt to reveal the importance of linguistic and communication structures at perception and evaluation of social advertisement messages is undertaken. The substantiation of expediency of mastering of features of national mentality as a necessary condition of success of the advertising product is resulted.

About the Authors

O. Baydalova
Volgograd Branch of the Russian Academy of the National Economy and Governmental Service at the President of the Russian Federation
Russian Federation


E. Emelyanova
Volgograd Branch of the Russian Academy of the National Economy and Governmental Service at the President of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. ПМА 2012 — Полевые материалы авторов.

2. Амбуладзе Д. Г. Национальное самосознание: сущность, структура, противоречия. М.: Клистар, 1998. 206 с.

3. Астахова Т. В. Связи с общественностью для третьего сектора. М.: Аспект Пресс, 1996. 195 с.

4. Аузан А. Есть целая серия проблем, которые не решаются государством без общества и обществом без государства. М.: ОГИ, 2001. 263 с.

5. Вяльба Ю. А. Причины социального нездоровья общества // Клуб «Реалисты». 1997. № 33. С. 10–13.

6. Карасик В. И. Язык социального статуса. М: Институт языкознания РАН, 1996. 92 с.

7. Кривельская Н. В. Духовное здоровье нации // Клуб «Реалисты». 1996. № 25. С. 27–29.

8. Николайшвили Г. Г. Социальная реклама: Теория и практика. М.: Аспект Пресс, 2008. 391 с.

9. Ожегов С. И. Толковый словарь русского языка [электронный ресурс] // URL: http://www. slovari.ru (дата обращения: 10.11.2012).

10. Российское общество: становление демократических ценностей // под ред. Макфола М., Рябова А. Московский Центр Карнеги. М.: Дело, 1999. 310 с.

11. Социальное самочувствие россиян: мерцающая стратификация / ВЦИОМ [электронный ресурс] // URL: http://wciom.ru (дата обращения: 10.11.2012).

12. Турченко В. Н. Экономическая ситуация в России. Новосибирск, 1997. 283 с.

13. Hornby A. S. Oxford Advanced Learner’s dictionary. Fifth edition. Oxford: Oxford University Press, 2002. 1440 p.


Review

For citations:


Baydalova O., Emelyanova E. Social Advertisement as the Form of Transmission of the Information in Modern Mass Communication. Oriental Studies. 2012;5(4):69-75. (In Russ.)

Views: 236


ISSN 2619-0990 (Print)
ISSN 2619-1008 (Online)