The 17th-Century Tibetan-Mongolian Composition The Source of Sages: Context of Phenomenological Reduction and Structure of Logical-Epistemic Knowledge in Buddhism*
https://doi.org/10.22162/2619-0990-2018-38-4-86-93
Abstract
About the Author
Andrey A. BazarovRussian Federation
Ph.D. in Philosophy (Doct. of. Philosophical Sc.), Leading Research Associate, Center of Oriental Manuscripts and Xylographs,
References
1. Гуссерль 1994 ― Гуссерль Э. Философия как строгая наука. Новочеркасск: Агентство «Сагуна», 1994. 357 с. [Husserl E. Filosofiya kak strogaya nauka [Philosophy as rigorous science]. Novocherkassk: Saguna, 1994. 357 p. (In Rus.)]
2. Гуссерль 1999 ― Гуссерль Э. Идеи к чистой феноменологии и феноменологической философии. Т. 1. М.: ДИК, 1999. 336 с. [Husserl E. Idei k chistoy fenomenologii i fenomenologicheskoy filosofii [Ideas pertaining to a pure phenomenology and to a phenomenological philosophy]. Vol. 1. Moscow: DIK, 1999. 336 p. (In Rus.)]
3. Дандарон, Семичов 1960 ― Дандарон Б. Д., Семичов Б. В. О тибетско-монгольском словаре «Источник мудрецов» // Труды БКНИИ СО АН СССР. Вып. 3, серия востоковедения. Улан-Удэ, 1960. С. 235–260. [Dandaron B. D., Semichov B. V. The Source of Sages: revisiting the Tibetan-Mongolian dictionary. Trudy BKNII SO AN SSSR. Is. 3. Series ‘Oriental Studies’. Ulan-Ude, 1960. Pp. 235–260. (In Rus.)]
4. Источник мудрецов ― Источник мудрецов. Раздел: Логика / пер. с тибет. А. А. Базарова. Санкт-Петербург: БСК, 2001. 222 с. [Istochnik mudretsov. Razdel: Logika [The Source of Sages. Section: Logics]. A. A. Bazarov (transl.). St. Petersburg: BSK, 2001. 222 p. (In Rus.)]
5. Мотрошилова 2001 ― Мотрошилова Н. В. Редукция феноменологическая // Новая философская энциклопедия: в 4 т. М.: Мысль, 2000–2001. Т. 3. 692 с. [Motroshilova N. V. Phenomenological reduction. Novaya filosofskaya entsiklopediya. In 4 vol. Moscow: Mysl’, 2000–2001. Vol. 3. P. 692. (In Rus.)]
6. Султанова 2001 ― Султанова Э. А. Феноменологический метод в исследовании сознания: феноменология и классический буддизм. Автореф.дис. ... канд. филос. наук. М., 2001. 22 с. [Sultanova E. A. Fenomenologicheskiy metod v issledovanii soznaniya: fenomenologiya i klassicheskiy buddizm [Phenomenological approach in cognitive studies: phenomenology and classical Buddhism]. A PhD thesis abstract. Moscow, 2001. 22 p. (In Rus.)]
7. Тарка-санграха 1989 ― Тарка-санграха (Свод умозрений). Тарка-дипика (Разъяснение к Своду умозрений) /пер. с санскрита, введение, комментарий и историко-философское исследование Е. П. Островской. М.: Наука, 1989. 238 с. [Tarka-Sangraha [The Compendium of Logic and Reasoning]. Tarka-Dipika [Explanation of the Compendium …]. Ye. P. Ostrovskaya (Sanckrit-to-Rus. transl., foreword, comment., etc.). Moscow: Nauka, 1989. 238 p. (In Rus.)]
8. Dreyfus 2003 ― Dreyfus G. The sound of two hands clapping: the education of a Tibetan Buddhist monk. Berkeley-Los Angeles-London: University of California Press, 2003. 445 p. (In Eng.)
9. Nāgārjuna 1978 ― Nāgārjuna. Vigrahavyāvartani – Nāgārjuna. Vigrahavyāvartani: The Dialectical Method of Nāgārjuna (Vigrahavyāvartani). Translated by Bhattacharya Kamaleswar. Delhi: Motilal Banarsidass, 1978. 54 p. (In Eng.)
10. A New critical edition 1989 ― A New critical edition of the Mahāvyutpatti: Sanskrit-Tibetan-Mongolian dictionary of Buddhist terminology. Edited by Yumiko Ishihama and Yoichi Fukuda. Materials for Tibetan-Mongolian dictionaries, Vol. 1. Tokyo: The Toyo Bunko, 1989. 460 p. (In Eng.)
11. Perdue 1992 ― Perdue Daniel Elmo. Debate in Tibetan Buddhism. New York: Snow Lions Publications, 1992. 938 p. (In Eng.)
Review
For citations:
Bazarov A.A. The 17th-Century Tibetan-Mongolian Composition The Source of Sages: Context of Phenomenological Reduction and Structure of Logical-Epistemic Knowledge in Buddhism*. Oriental Studies. 2018;11(4):86-93. (In Russ.) https://doi.org/10.22162/2619-0990-2018-38-4-86-93