Preview

Oriental Studies

Advanced search

Communication Technologies of Education by Means of Communication Facilities of the All-Russian National Program „the Gymnasium Union of Russia“ (From the Practice of Educational Organizations of the Republic of Kalmykia)

Abstract

The article deals with the issue of using modern communication technologies for education process. It considers the practical use of communication facilities of the National Program „the Gymnasium Union of Russia“ on the example of the activities of the Municipal Budgetary Educational Institution "Elista Lyceum" and other educational organizations of the Republic of Kalmykia. Being based on the ideology of open learning and education, such form of network interaction of participants as a network resource is the most promising mechanism of communication technologies in the context of network interaction of educational institutions of the Russian Federation. The author notes that the use of the resources of other network participants of the program expands the boundaries of the communication between students and society providing additional opportunities for their development and self-fulfilling let alone teachers who can test and implement some innovative education models, management of the education system and experience of using modern educational technologies due to which educational organizations can dynamically develop. As a result there appears a shared semantic communication field for all the participants of the network interaction. Thus, communication technologies of education by means of communication facilities of the all-Russian national program „the Gymnasium Union of Russia“ taken from the practice of educational institutions of Kalmykia contribute to substantial enrichment of the educational environment for development of student's personality, improvement of a professional competence of a teacher and his willingness to implement innovative educational technologies.

About the Author

T. Pitkieva
Kalmyk State University
Russian Federation


References

1. Архив автора.

2. Постановление Правительства РФ « Национальная доктрина образования в Российской Федерации» от 4 октября 2000 г. № 751.

3. Публичный отчет Фонда поддержки образования о работе Всероссийской национальной образовательной Программы «Гимназический союз России» в 2014-2015 учебном году. [Электронный ресурс] // URL: http: //fobr.ru (дата обращения: 20.09. 2015).

4. Асмолов А. Г. Оптика просвещения: социокультурные аспекты. М.: Просвещение, 2015. 447 с.

5. Амонашвили Ш. А. Личностно-гуманная основа педагогического процесса Минск: Университетское, 1990. 560 с.

6. Борликов Г. М. Сетевое взаимодействие университета и школ-партнеров в профильном обучении (на примере Калмыкии). Элиста: Изд-во Калм. ун-та, 2015. 96 с.

7. Дендебер И. А., Дендебер С. В. Адаптация коллективов образовательных учреждений к инновациям в ходе внедрения образовательных стандартов нового поколения. Методическое пособие. М: УЦ «Перспектива», 2012. 152 с.

8. Даржинова С. В., Питкиева Т. И. Сетевое взаимодействие как инновационная составляющая духовно-нравственного воспитания личности // Научная мысль Кавказа. Ростов-на-Дону: Изд-во Сев.-Кавк. науч. центра высшей школы ЮФУ, 2014. С. 130-136.

9. Илларионова Л. П. Формирование духовной культуры учителя в системе непрерывного педагогического образования // Педагогическое образование и наука. 2002. № 3. С. 10-14.

10. Караковский В. А. Стать человеком. Общечеловеческие ценности - основа целостного учебно-воспитательного процесса. М.: Нов. школа, 1993. 80 с.

11. Мудрик А. В. Социальная педагогика / под ред. В. А. Сластенина. 3-е изд., испр. и доп. М.: Академия, 2000. 200 с.

12. Сериков В. В. Личностный подход в образовании: концепция и технология. Волгоград, 1998. 255 с.


Review

For citations:


Pitkieva T. Communication Technologies of Education by Means of Communication Facilities of the All-Russian National Program „the Gymnasium Union of Russia“ (From the Practice of Educational Organizations of the Republic of Kalmykia). Oriental Studies. 2015;8(3):200-204. (In Russ.)

Views: 211


ISSN 2619-0990 (Print)
ISSN 2619-1008 (Online)