Preview

Oriental Studies

Advanced search

Formation of Creative Thinking of Pupils on the Base of Task Approach (on the material of the tasks in genetics)

Abstract

Formation of Creative Thinking of Pupils on the Base of Task Approach (on the material of the tasks in genetics). The article substantiates the use of task approach to the shaping of creative thinking of pupils. The author examines the diversity of functions of cognitive tasks and the stages of thinking activity of pupils in the process of their solution.

About the Author

S. Dzhalsanova
“Elistinsky lyceum”
Russian Federation


References

1. Всесвятский Б. В. Системный подход к биологическому образованию в средней школе. М.: Просвещение, 1985. 144 с.

2. Комиссаров Б. Д. Методологические проблемы школьного биологического образования. М.: Просвещение, 1991. 160 с.

3. Лиджиева Н. Ц., Джалсанова С.С. Основы генетики с использованием биологического эксперимента. Учебно-методические указания для студентов специальности 020201 «Биология». Элиста: Изд-во КалмГУ, 2008. 36 с.

4. Муртазин Г. М. Активные формы и методы обучения биологии. М.: Просвещение, 1989. 192 с.

5. Мягкова А. Н., Бровкина Е. Т. и др. Организация учебной деятельности школьников на уроках биологии. М.: Просвещение, 1988. 192 с.

6. Мягкова А. Н., Сивоглазов В. И. Планирование учебного процесса по общей биологии: Учебно-методическое пособие для преподавателей сред. спец. учеб. заведений. М.: Высш. шк., 1990. 208 с.

7. Толлингерова Д., Голоушова Д., Канторкова Г. Психология проектирования умственного развития детей. Москва; Прага: Роспедагентство, 1994. 48 с.


Review

For citations:


Dzhalsanova S. Formation of Creative Thinking of Pupils on the Base of Task Approach (on the material of the tasks in genetics). Oriental Studies. 2013;6(1):97-101. (In Russ.)

Views: 245


ISSN 2619-0990 (Print)
ISSN 2619-1008 (Online)