Preview

Oriental Studies

Advanced search

System of Continuous Training in the Light of Problems of Development of the Kalmyk Language

https://doi.org/10.22162/2075-7794-2014-15-1-95-97

Abstract

The article considers the basic directions of development of modern Kalmyk language and questions concerning the formation of system of continuous training in Kalmyk. The author takes up the practical results of creating a coherent multi-level system of training and proposes theoretical and organizational support measures to ensure the functioning of the Kalmyk language on the modern stage.

About the Author

V. Mushaev
Калмыцкий государственный университет
Russian Federation


References

1. Администратор образования. Элиста 2008. № 19. 13 с.

2. Асира Н. Д., Дарван П. А., Павла Д. А., Убушан Н. Н., Челбана Е. И., Бурла С. Б. Күүкдин садт хальмг кел дасхлһна программ. Элст, 1989. 85 с.

3. Закон РК от 27 октября 1999 года № 30 II-З «О языках народов Республики Калмыкия», принятый Народным Хуралом (Парламентом) РК[электронный ресурс] // URL: http:// docs.cntd.ru/document/804910292 (дата обращения: 02.02.2014).

4. Нарн. Баһ наста бичкдүдт нерəдгдҗəнə. Элст: АПП «Джангар», 2004. 189 с.

5. Очирова О. Ш. Дидактические игры на калмыцком языке для занятий в детском саду и начальной школе. Элиста: АПП «Джангар», 2009. 21 с.

6. Панькин А. Б. Этнокультурная коннотация содержания образования: проект и принципы реализации // Вестник Калмыцкого института гуманитарных исследований РАН. 2013. № 1. С. 81-86.

7. Сборник нормативно-правовых документов МОКиН РК. Элиста, 2013. 65 с.

8. Эрендженова В. К., Бальджикова Л. И. и др. Программа обучения калмыцкому языку в дошкольном образовательном учреждении (от трех до семи лет). На калм. яз. Элиста: Издат. дом «Герел», 2010. 127 с.


Review

For citations:


Mushaev V. System of Continuous Training in the Light of Problems of Development of the Kalmyk Language. Oriental Studies. 2014;7(1):95-97. (In Russ.) https://doi.org/10.22162/2075-7794-2014-15-1-95-97

Views: 262


ISSN 2619-0990 (Print)
ISSN 2619-1008 (Online)